Au, au, ik heb een beetje spierpijn (understatement) van de 4 uur durende Zumba sessie van gisteren. En dan ook echt overal spierpijn. Maar wat was het leuk! Zo veel blije mensen, heerlijke muziek en vooral geweldig veel ENERGIE! Hoewel 4 uur intensief Zumba dansen echt slopend is kon ik aan het einde nog steeds lachen en kan ik naast een beetje salsa dansen nu ook twerken… Yeah.

DSC_0330

DSC_0333

Ik poste gisteren al op Facebook dat het belangrijk is om voor een intensieve sportsessie veel fruit of groente te eten (fruit smoothies en/of groentesapjes zoals bietensap). Gezien de intensiteit kon ik wel wat energie gebruik. Ik koos ervoor om een smoothie te maken met wat minder water zodat de smoothie wat dikker is. De meeste mensen zijn geneigd om smoothies altijd in een keer achteroven te gooien, maar het is beter om langzamer te eten. Dit heeft een aantal voordelen waaronder een betere opname van voedingsstoffen en een sneller verzadigd gevoel.

DSC_0310

DSC_0349

Bessen Bowl met Bramen & Frambozen

  • 3 rijpe bananen
  • 75 gram bevroren bessen*
  • 150 ml koud water of plantaardige melk, zoals amandelmelk
  • optioneel: dadels

* Ik gebruikte voor deze smoothie een mix van bramen, frambozen, aardbei & kersen.

DSC_0344

Blend alle ingrediënten tot smooth! Voeg eventueel nog een handje bosbessen, chia en hennep zaden toe (alles voor Instagram hè, het oog wil ook wat). Geniet!

Liefs!

Advertenties
Gepost door:Liefs van Lisa

deelt elke dag liefs.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s