Gisteren schreef ik een artikeltje over stress op werk. Om minder je minder gestresst te voelen, is het belangrijk om te kunnen relativeren. Hoe beter je kunt relativeren op je werk (en natuurlijk in je leven in het algemeen), hoe minder stress je zult hebben. Je vermogen om dingen in perspectief te zien, is namelijk de snelste weg naar minder stress. Door een onderscheid te maken tussen wat echt belangrijk is, en wat wellicht toch minder belangrijk is, creëer je meer rust. Daardoor word je ondanks een meer laid-back mentaliteit super productief.

Hierbij 4 vragen die ik mezelf – hoe idioot ze ook klinken – wel eens stel als ik gestresst ben. Wellicht kunnen ze jou ook helpen. 

1. Als ik dit vandaag niet doe / af krijg, gaat er dan iemand dood?

2. Is het mijn bedrijf?

3. Raakt iemand (of ikzelf) in grote problemen of gekwetst als dit niet gedaan wordt / vandaag niet lukt?

4. Als ik straks 85 ben, hoe groot is dit probleem dan als ik op mijn leven terug kijk?
Even uitzoomen…

Ja, nou zo simpel is het niet.

Zo simpel is het dus wel. De meeste ‘dingen’ in het leven zijn namelijk helemaal niet zo belangrijk. Door meer te relativeren ben ik veel productiever geworden. Het biedt je de mogelijkheid je te focussen op grote lijnen, in plaats van dat je in gaat zoomen op details die door een stress gevoel vaak veel meer worden uitvergroot. Hoe zorg jij voor rust op je werk?

Liefs,

Lies

p.s. vind je dit leuk? Volg mij dan ook op Facebook & Instagram :)

Advertenties
Gepost door:Liefs van Lisa

deelt elke dag liefs.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s